دسته‌بندی نشده

دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو

دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو

کد محصول:M 15

موزه گوگنهایم بیلبائو از معروف‌ترین موزه‌های جهان و در اسپانیا می‌باشد. این بنا در شهر بیلبائو واقع است. این موزه در ۱۹۹۷ تکمیل شد و معمار آن فرانک گهری بوده است.در ادامه با سایت معمار20 همراه باشید تا نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

طراحی موزه گوگنهایم

نمای این بنا از ورق‌های تیتانیوم ساخته شده و لایه زیرین آن از قیر الاستیک پوشیده شده تا ضد آب باشد.نمای ساختمان این موزه در ترکیبی که با نور آفتاب و سایه روشن‌های آن پیدا می‌کند، گاهی موجدار و گاهی هم خالدار به نظر می‌رسد اما جالب‌ترین نکته درباره این موزه، طرح نمای آن است. اگرچه نمای بیرونی این موزه از فلز ساخته شده اما نگاه نزدیک تر به این نما نشان می‌دهد که این نما، طرح آجری دارد. منحنی‌هایی که ظاهر ساختمان را از فرم سنتی به مدرن تبدیل کرده، یک ساختارشکنی زیبایی شناسانه را در معماری این بنا ایجاد کرده است.این بنا از زیر دریایی های روسی الهام گرفته است و اکسید تیتانیوم باعث رنگ خارق العاده آن است.

طراحی موزه گوگنهایم

اما در مورد موزه گوگنهایم گفته می‌­شود که گری برخلاف عمده معماران که برای طراحی خود از نرم‌‌افزارهای اتوکد و ۳دی مکس استفاده میکنند، ترجیح داد تا از نرم‌افزار کاتیا استفاده نماید. این نرم افزار مختص طراحی جامدات بوده و بیشتر برای طراحی وسایل نقلیه مانند خودرو، کشتی و هواپیما و البته عمدتا طراحی بدنه وسایل سنگین استفاده می‌شود. یکی از وظایف اصلی این نرم افزار نیز بررسی محاسباتی سطوح در زمینه‌­های مختلف مانند محدودیت سازه‌­ها و صرفه اقتصادی به شمار می‌رود.

موزه گوگنهایم در نهایت به ساختمانی با منحنی‌­های عجیب و بسیار خاص بدل شد که از ظاهر منحنی‌­ها این­ طور برمی‌آمد که تصادفی بوده‌اند اما فرانک گری دلیل این امر را بازتاب نور روی منحنی‌ها بیان کرد.

همین منحنی‌­ها و همین اثر بازتاب نور باعث شد تا در سال ۱۹۹۷ و همزمان با بازگشایی موزه، سر و صدای بسیاری در مورد معماری و سازه‌‌­های آن در سراسر جهان به پا شود.

موزه گوگنهایم در نهایت به ساختمانی با منحنی‌­های عجیب و بسیار خاص بدل شد

فیلیپ جانسون، معمار مشهور زاده کلیولند آمریکا، معتقد است که این ساختمان یکی از بهترین ساختمان‌­های جهان است. این موزه را می­‌توان نقطه عطفی در طراحی موزه­‌ها دانست زیرا موفق شد تعاریف جدیدی از فرم و محتوا ارائه دهد.

شاکله ساختمان به شکل کشتی است که شیشه و تیتانیوم فراوانی بر روی آن به کار رفته است و بازتاب نور روی این شیشه‌ها باعث شده است تا طراحی شباهت فراوانی به فلس ماهی داشته باشد. همین اتفاق خارق‌العاده تاثیر زیادی روی تبدیل کردن بیلبائو به عنوان شهری کوچک به یک جریان فرهنگی در دنیای هنر داشته­‌­است.

همانطور که گفته شد، نمای این ساختمان از شیشه و تیتانیوم است و البته لایه زیرین آن را قیر الاستیک تشکیل داده است تا ضد آب باشد. ساختار داخلی ساختمان نیز شامل چندین مکعب است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌­اند.

از کنار این موزه خارق العاده، رود نریویون می­‌گذرد که یک پل عظیم نیز خیابان کناری موزه را به خیابان آن طرف پل پیوند می‌­دهد و البته این پل دقیقا از بالای سر موزه و به طور دقیق بخش گالری موزه رد شده‌‌­است و همین امر نمای بسیار زیبایی به ساختمان بخشیده‌است. همین پل باعث کشیدگی جالبی در معماری گالری شده‌­است و این بخش را به نام گالری ماهی معروف کرده­‌است.

دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:50
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو،دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو،دانلود نمونه موردی تحلیل موزه گوگنهایم بیلبائو

تحلیل پلان موزه,نمونه تطبیقی موزه,نقد و بررسی موزه,دانلود نمونه موردی موزه,نمونه موردی موزه ایرانی,پاورپوینت نمونه موردی موزه,نمونه موردی موزه,پلان موزه خارجی,پلان موزه ایرانی,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.